RSS Feed
  1. درباره شهر مارماریس ترکیه

    6 اردیبهشت 1398 توسط roozegaran

    حقایقی جالب درباره شهر مارماریس ترکیه

    دالیان منطقه ایست که با فاصله یکساعت از شهر مارماریس قرار گرفته است و می تواند تجربه ای متفاوت برای گردشگران تور مارماریس باشد. معمولا افرادی که می خواهن …
    آشنایی با شهر مارماریس

    جاذبه های دیدنی مارماریس ترکیه,مارماریس یا بدروم,مراکز خرید مارماریس,فرودگاه مارماریس

    مارماریس گوشه ای از بهشت است که در طول سال می توان همنشینی همه طیف های رنگهای سبز و آبی را در آن مشاهده نمود. فراوانی گردشگاههای موجود در کناره سواحل طولانی، وجود بنادر طبیعی، نزدیکی به شهرهای آنتیک، زیبایی های طبیعی، امکانات تور آبی، بنادر مدرن کشتیهای تفریحی، امکانات مناسب خلیج برای هر نوع ورزشهای آبی، از هتلهای 5 ستاره تا پانسیونهای بسیار خوب، شهری بهشتی را بوجود آورده است که هم گردشگران با هر نوع سلیقه می توانند تعطیلات دلخواه خود را در آنجا بگذرانند. ماماریس که تا چندی پیش با ماهیگیری، صنایع ابری و گیاهان معطر خود مشهور بود امروز بصورت یک شهر و مرکز توریستی بزرگی در آمده است. علاوه بر جاده های زمینی با فرودگاه دالامان و کشتی رودوس نیز بسهولت با دنیای خارج ارتباط داشته و به جهت واقع شدن بروی جاده داتچا و نزدیکی به جاده فتحیه، اهمیت فراوانی یافته است.

    علاوه بر اینکه بواسطه بنادر طبیعی برای کشتی های تفریحی دریای مدیترانه، در کتارخانجات کشتی سازی خلیج یالانجی نیز تعمیر و نگهداری کشتی های تفریحی انجام می پذیرد. ماماریس بواسطه داشتن آب و هوای مدیترانه ای در زمستان نیز دارای هوای معتدل بوده و امکان شنا کردن وجود دارد. همچنین کوههای مرتفع و بهم فشرده و جنگلهای کاج اطراف خود و درختان کمیاب Liquidamber Orientalis و درختان چنار پهن برگ، پوشش گیاهی مارماریس را تشکیل می دهد.

    سکونت اولیه در مارماریس که تاریخ آن به 3400 سال پیش از میلاد می رسد با آمدن قومی که نام رئیس آن کار بود آغاز میشود. نام منطقه کاریا که مشتقی از نام رئیس قبیله بود داده شده است. برکت سواحل دریای اژه و مدیترانه، این منطقه را جذاب نموده است و بدین جهت مارماریس در طول قرون تحت حاکمیت تمدنهای بسیاری قرار گرفته است.

    در تورهای تفریحی در تور لحظه آخری مارماریس می توان آثار تمدنهای کاریا، رودوس و آدا، مصر آشور، ایون ion، دورDOR، پرس، مقدنیه، سوریه، روم، بیزانس، سلجوقیان و عثمانی را مشاهده نمود

    جاذبه های شهر مارماریس
    مسیر هوایی:

    فرودگاه دالامان در فاصله 100 کیلومتری این شهر قرار دارد. در بین ساعات 30/7 الی 22 سفرهای منظم برقرار می باشد. همچنین می توان از سرویسهای فرودگاه استفاده نمود.فرودگاه میلاس – بودروم نیز در فاصله 147 کیلومتری قرار دارد فرودگاه نزدیک دیگری به این شهر میباشد.
    جاذبه های جزیره مارماریس
    ساراندا:

    در 45 کیلومتری مارماریس و در نزدیکی روستای سووت امروزی قرار دارد. در ساراندا که در دوران روم و بیزانس یک منطقه مسکونی دائمی بوده است آثار چند بنای متعلق به بیزانس دیده می شود.
    بایباسیوس:

    چنانچه از جاده ارینه بطرف بوز بورون حرکت نمائیم با خرابه های شهر باستانی بایباسیون برخورد می کنیم . روستای اورهانیه امروزی در دامنه تپه ای که این آثار بروی آن قرار دارد ساخته شده است. آثار حصار شهر بطور پراکنده در داخل جنگل قرار دارد. Euthenna در این منطقه که در غرب امتداد مارماریس- سدرال قرار دارد، دو روستای آنتیک تحنت حاکمیت روداس در عصر آنتیک دیده میشود.
    آرامگاه ساریانا:

    در محله ساریانا و در کنار یک مسجد قرار دارد. سلطان سلیمان قانونی پیش از سفر رودوس در این مکان به زیارت فاطمه آنا که کهانت وی مشهور بود می رود. و پس از جواب مثبت گرفتن اقدام به محاصره رودوس می نماید. پیش از حرکت از مارماریس هزاران سرباز عثمانی با شیر دوشیده شده از گاو فاطمه آنا صبحانه خورده و عازم سفر میشوند.
    خوراکی های جزیره مارماریس

    طرهانه، بستنی و نوعی خوراكی بنام سورا مارماریس مشهور است. طرهانه كه از لوبیای چشم بلبلی و آب گوشت تهیه میشود در ماههای تابستان و برای آذوقه زمستانی تهیه میشود. Sura سورا كه از مخلوط برنج و گوشت تهیه میشود در ایام عید قربان در همه خانه ها پخته میشود.
    خریدنی ها:

    در بین صنایع دستی زنان، مشهورترین آنها انواع سوزن كاری را می توان در مارماریس پیدا نمود. در مغازه های بندر و اطراف آن، در داخل قلعه و در جاده منتهی به قلعه نیز كالاهای دكوری مسی و چوبی كه از سایر نواحی تركیه آورده شده است و نیز لباسهای محلی به گردشگران عرضه می شود. خریدن مربا و عسل محلی را هم فراموش نكنید.

     


  2. نکاتی برای نگهداری از تلویزیون

    7 فروردین 1398 توسط roozegaran

    از تلویزیون خود مانند کودکی مراقبت کنید

    نگهداری از تلویزیون ها نیز مانند همه وسایل دیگر به دقت و توجه احتیاج دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با نکاتی برای افزایش عمر مفید تلویزیون ها آشنا کنیم
    ۱٫ قبل از همه مانند همه لوازم برقی دیگر، دفترچه راهنمای تلویزیونتان را با دقت مطالعه کنید تا با جزئیات استفاده از آن ها آشنا شوید.
    ۲٫ تلویزیونتان را در محلی قرار دهید که نور مستقیم بر آن نتابد. همچنین، محل قرار گیری تلویزیون باید خشک و به دور از رطوبت و نور آفتاب باشد.

    نکته : خرید تلویزیون ابتدای شروع دقت و محافظت از تلویزیون را برای شما به همراه دارد و به همین دلیل باید تمام مطلب را با دقت بخوانید.

    ۳٫ از قرار دادن تلویزیونتان در نزدیکی حرارت و دستگاه های حرارتی مانند رادیاتور و شومینه اجتناب کنید. همچنین تلویزیونتان را در نزدیکی پنجره، در و یا مکان هایی که جریان هوای زیادی وجود دارد قرار ندهید.
    ۴٫ سوراخ های پشت تلویزیون برای تبادل حرارت و خنک شدن آن در نظر گرفته شده اند، دقت کنید این سوراخ ها پوشانده نشوند. چنانچه تلویزیون داخل محیط پوشیده مانند دکور دیواری قرار گرفته است اطراف آن را حتما خالی بگذارید تا گردش هوا به راحتی صورت بگیرد.
    ۵٫ دقت کنید میز تلویزیونتان از مقاومت کافی برخوردار باشد و تلویزیونتان محکم روی آن قرار بگیرد. همچنین با توجه به اینکه تلویزیون ها باید در جایی مستقر باشند که تکان و لغزش نداشته باشند، می توانید برای پیشگیری از آسیب و واژگون شدن آن، تلویزیونتان را با ابزارهای خاص به دیوار و یا میز تلویزیونی که وزن بالایی دارد پیچ کنید.
    ۶٫ از قرار دادن وسائل اضافی مثل مثل گلدان، لیوان، ساعت، سوزن و سنجاق و … بر روی تلویزیون و اطراف آن خودداری نمایید. همچنین از انداختن رویه یا پارچه بر روی تلویزیون خودداری کنید.
    ۷٫ به محض مشاهده ریختن آب یا مایعات روی تلویزیون آن را تمیز کنید.
    ۸٫ شیشه تلویزیون را با پارچه نرم تمیزی که در کف صابون ملایم فشرده اید تمیز کنید. با پارچه مرطوب آن را آبکشی نمائید و با پارچه سومی آن را خشک کنید. هرگز از مایعات پاک کننده و تمیز کننده های شیمیائی استفاده نکنید، آنها می توانند به شیشه شدیداً آسیب رسانند. همچنین از تمیز کردن تلویزیون با پارچه خیلی خیس خودداری کنید.
    ۹٫ به هنگام وقوع رعد و برق از تلویزیون استفاده نکنید و محض احتیاط سیم آنتن را نیز قطع کنید، همچنین برای ایمنی بیشتر آن را از برق بکشید. اگر در زمان رعد و برق قصد خروج از خانه را دارید حتما تلویزیون را از برق جدا کنید.
    ۱۰٫ مراقب باشید که هیچگاه به تلویزیونتان ضربه وارد نشود.
    ۱۱٫ با توجه به اینکه جریان برق همواره دارای نوساناتی است، بهتر است برای وصل کردن تلویزیونتان به برق از یک ترانس مناسب استفاده کنید.
    ۱۲٫ برای تمیز کردن و درخشش بدنه تلویزیونتان می توانید از پولیش مرغوب مبلمان استفاده کنید.
    با رعایت نکات بالا عمر مفید تلویزیونتان افزایش خواهد یافت و کمتر دچار خرابی و آسیب خواهد شد.

    منبع : وبلاگ کنتراست


  3. هتل میراژ کیش

    22 اسفند 1397 توسط roozegaran

    هتل میراژ کیش

    هتل میراژ کیش

    هتل 5 ستاره میراژ کیش Mirage Hotel ملاقات با تجملات و خدمات هتلداری در جزیره و آبهای نیلگون خلیج فارس میباشد برای راحتی خیال مشکل پسندان بگوئیم هتل میراژ نوساز می‌باشد و در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده است. این بنای زیبای 8 طبقه دارای 177 اتاق در روم تایپهای متفاوت مانند سوئیت،خانواده، با منظره زیبای از دریا میباشد چرا که هتل 5 ستاره میراژ یک هتل و ریزورت ساحلی است.

    که تفریحات آبی مانند جت اسکی و قایق سواری و حتی غواصی زیر آبهای آبی و تماشای ماهی های رنگارنگ جزیره را با هزینه مناسب میسر میسازد و کافیست شما نیز این تفریحات عالی را با آماده شدن برای یک تور زیبا و با دریافت قیمت تور کیش برای این سفر مهیج آماده شوید.

    نزدیکی هتل به مراکز خریدی مانند ونوس و مریم هتل میراژ را انتخاب مناسبی برای مسافران تور کیش نموده است.